LINKEDIN

Yeni: Video üstüne açıklama ekleme özelliği eklendi.
Yeni: Highlighted post özelliği eklendi.

TWITTER

Yeni: Twitter artık “Gündem” kısmındaki etiketlere de “bağlantılı etiketler” seçeneği sunacak.

GOOGLE ADS

Yeni: Google Analytics’e Google Görseller yoluyla ulaşılan müşterilerin analizi ekleniyor.  Böylece markalar, Google Görseller aramalarının reklamdaki rolünü görebilecek.

Değişen Müşteriler

Günümüz bireyleri haftanın ortalama 23.6 saatini online platformlarda geçiriyor. Peki hangi platformlarda? Sosyal medya hesaplarında geçirdiklerine neredeyse emin olabiliriz. Bununla birlikte markalar da, reklamlarını daha çok sosyal medya platformlarına yönelttiler. Hedef kitlenin kullanım durumuna göre platform belirleyen markaların kimi Instagram, kimi Facebook kimi ise YouTube kullanıyor.

SOSYAL MEDYA
OYUNUN
GİDİŞATINI NASIL
DEĞİŞTİRDİ?

CMO ’nun USA beklentilerine göre,
şirketlerin sosyal medyaya olan
yatırımı gelecek 5 yıl içinde
%71 oranında artış
gösterecek.

Farklılaşan Görevler;

1- ROI (Yatırım Getirisi) ölçümü yapabilmek.
2- Yeni içerik üretmek.
3- Çok amaçlı, kapsamlı stratejiler geliştirmek.
4- İş hedeflerini sosyal medyaya entegre edebilmek.
5- Doğru analiz yapabilmek.
6- Platformlar arası performans değerlendirmesi yapabilmek.
Haberin tamamına ulaşabilmek için tıklayın.

VR’A NELER
OLUYOR?

Amazon verilerini API ile günlük olarak yayınlıyor ve her ürünün satış  sıralamasındaki yerini görebilmemizi sağlıyor. VR gözlüklerinin satış oranlarına bakıldığında ise “döne döne düşen bir uçak” benzetmesi yapılmış. Haberin tamamı için: tıklayın.

Birkaç yıl önce CNN Go’nun “yeni” akış uygulamasıyla Amerika’da herkesin diline dolanan Virtual Reality, Amazon satış sıralamaları verilerinin radarına takıldı.

Thinknum tarafından çıkarılan Amazon verilerinin sonucunda, apaçık bir şekilde tüketicinin VR’la işinin bittiğini söyleyen DigitalTrends editörleri, bu konuda iddialı konuşuyor.

INSTAGRAM
STORYLERİNİ NASIL DAHA EFEKTİF
KULLANIRIZ:

1- STORY UZUNLUĞU:

İlk görselde gördüğünüz üzere, 2-10 karede biten storyler en çok ilgi görenler olurken, story sayısı 40-50’yi geçtiğinde ilgi azalıyor.

2- İZLEYİCİYİ YAKALAMA:

İlk atılan ve son atılan story’ler, arada kalan story’lerden her zaman daha fazla ilgi çekiyor. (2. görsel)

3- EN ÇOK KULLANILANLAR:
Soru-Cevap, Anketler, Stop-Motion özelliği, storyler’den oyun yaratma.
Daha fazlası için tıkla!

REALPAPER: 02

FACEBOOK’TAN SINIRLARI
ZORLAYAN
YENİLİK :

Facebook reklamlarınız artık transparan!

2016 Amerika seçimlerinde Facebook’un yanlış amaçlarla kullanıldığı hakkındaki suçlamalardan sonra Facebook, uzun zamandır karanlıkta tuttuğu reklam bilgilerini artık gün ışığına çıkarma kararı aldı. Full transparanlık ilkesini benimseyen Facebook, reklam aracını sıklıkla kullanan markalarda küçük bir şok etkisi yarattı.

“Kahkahasız geçen bir gün,
harcanmış bir
gündür.”
– Charlie Chaplin

Yine de bu uygulamanın pozitif yanları, negatif yanlarından çok daha fazla. Herhangi bir sayfanın “Global Ads” sekmesinden artık hangi ülke, hangi bölge için nasıl reklamlar verdiğini ve stratejilerini ilk elden görebileceksiniz. İşte bahsettiğimiz pozitif yanlar:

1- Rakiplerinizin Facebook reklam stratejilerini keşfetme:

Facebook altın anahtarı elleriyle teslim ediyor ve size “İşte bilmen gerekenler.” diyor. Bu özelliğin akıllıca kullanılması, sizi büyük yarışın içinde bir adım öteye taşıyacak.

2- Rakiplerinizin hedef kitlesi:

Bu çok da tahmin etmesi zor olmayan bir kategori olsa dahi rakiplerinizin kimleri, hangi bölgeleri hedef aldığını, markalaşma üstüne mi yoksa direkt hedef üstüne mi çalıştıklarını görmenizi sağlayacak.

3- Verilen reklam sayısı:

Sizinle aynı sektörde rekabet eden markalar, hedef kitle için ne kadar reklam vermeyi uygun görmüşler? Unutmayın: Facebook sadece aktif reklamları görmenize olanak sağlıyor ve geçmiş reklamları saklamıyor. Bu, baktığınız her reklam, birebir o an için geçerli anlamına geliyor.

4- Nasıl reklam şekilleri deniyor, nelerin reklamını yapıyorlar:

Facebook reklamlarının farklı seçeneklerinden hangilerini kullanıyorlar? Peki aynı sektörü paylaştığınız bu markalar, hangi ürünlerini ön plana çıkarıyor? Dönemsel reklamlar mı yapıyorlar? Yoksa yeni bir ürün mü pazarlıyorlar?

Bu durum tek taraflı bir ayna olmadığı için aynı olanakların her markaya eşit verildiği de malum. Yine de en önemli bilgiye asla ulaşamayacaklarını bilmelisin: Reklam istatistiklerin ve performansın!

Yorumlar(0)

Yorum Yap